CODES SYMBOLIKA

CODES SYMBOLIKA

Najbardziej podziwiany brand motoryzacyjny. Ranking marek.

Publikacje, wizerunek firmy

Brak komentarzy


Share this post

Bycie najbardziej podziwianą marką świata jest celem każdego dyrektora marketingu, marzeniem każdego prezesa. Magazyn „Fortune” corocznie publikuje ranking brand’ów o wyjątkowej renomie. Właśnie pojawił się ranking, w którym znajdziemy najbardziej podziwiany brand producentów samochodów na świecie.

Która z marek to najbardziej podziwiany brand motoryzacyjny?

Mamy nowego lidera rankingu. Przez wiele lat dominował niemiecki BMW, był to najbardziej podziwiany Brand. W tym roku BMW musiało ustąpić miejsca innej niemieckiej marce. Liderem rankingu został Volkswagen.

Co stoi za sukcesem niemieckiego brand’u? Volkswagen rośnie w siłę, ale nie tylko ze względu na sprzedaż swojej podstawowej marki. Doskonałe wyniki notuje brand Skoda, która bardzo wysoko oceniana jest przez konsumentów za przystępną cenę, solidność i funkcjonalność. Škoda stopniowo zmienia swój wizerunek, stając się coraz bardziej uznanym brand’em europejskim. Niedawno grafika logo przeszła odmłodzenie.

Drugi brand, który ostatnio wzmacnia wartość portfolio Volkswagena to Audi. Ten brand kojarzy się z luksusem i wyrafinowaniem technologicznym. Jednolita stylistyka marki i jej wyróżniający charakter zjednały jej wielu wiernych klientów, którzy płacą ponadprzeciętna cenę na ponadprzeciętna jakość. To bardzo podziwiany brand.

Co tworzy najbardziej podziwiany brand motoryzacyjny?

Škoda wizerunkowo pozycjonowana jest zdecydowanie poniżej marki Volskwagen, Audi wyżej. Takim portolio koncern walczy na rynku. Brand portfolio grupy jest zdecydowanie szersze. Do grupy Volkswagen należą jeszcze następujące brandy: Volkswagen, Seat, Audi, Škoda, Bugatti, Lamborghini , Porsche, Bentley oraz NSU, Scania i MAN. Kązdy znich zasługuje na miano „podziwiany Brand”, każdy ma rzeszę lojalnych wielbicieli.

Na drugie miejsce spadła marka BWM. Oferta tej marki nie jest tak szeroka i kompletna jak oferta Volkswagena. Brand Portfolio BMW to trzy marki: BMW – niemiecka marka produkowana od 1913 r. w Monachium , Rolls-Royce – brytyjski brand produkowany od 1905 r. w Manchesterze, MINI – brytyjski brand produkowany od 1959 r. w Birmingham. BMW to niemieckie przedsiębiorstwo produkujące samochody osobowe, motocykle i skutery. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Monachium, stolicy Bawarii. BMW jako swoich założycieli podaje dwie osoby: Gustava Otto i Karla Rappa, którzy niezależnie od siebie rozpoczęli działalność gospodarczą w dziedzinie lotnictwa. Gustaw Otto założył szkółkę lotniczą wraz z fabryką, która w 1911 roku przyjęła nową nazwę Gustav Otto Flugmaschinenfabrik (Fabryka Maszyn Latających Gustav Otto). Fabryka mieściła się przy ulicy Lerchenauer Str. 76, na wschód od poligonu wojskowego Oberwiesenfeld w dzielnicy Monachium Milbertshofen. W tym miejscu mieści się dzisiaj centrala koncernu. 27 października 1913 Karl Rapp i Julius Auspitzer założyli Rapp Motorenwerke GmbH (Zakłady Silnikowe Rapp) mieszczącą się w kilku drewnianych budynkach. W 1917 roku Karll Rapp odszedł z firmy. Użyczał on dotychczas swojego nazwiska w nazwie firmie. Gdy ją opuszczał, firmie naturalnie potrzebna była nowa nazwa. 21 lipca 1917 nastąpiła zmiana nazwy firmy z Rapp Motorenwerke GmbH na Bayerische Motorenwerke GmbH (Bawarskie Zakłady Silnikowe). Firma stosuje do dzisiaj akronim BMW, który bez przesady także zasługuje na miano „podziwiany Brand”.

Na trzecim miejscu jako najbardziej podziwiany Brand uplasowała się trzecia marka z Niemiec – Daimler. Mercedes-Benz to niemiecka marka samochodów produkowanych przez koncern Daimler AG. W historii koncernu kilkukrotnie następowała zmiana nazwy firmy. Poprzednie nazwy to DaimlerChrysler, zaś jeszcze wcześniej Daimler-Benz. W kategorii samochodów osobowych, Mercedes-Benz uważany jest za jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie. Marka Mercedes zajmuje 12 pozycję w rankingu najlepszych marek na świecie. Wycena tej marki wynosiła w roku 2010 ponad 25 mld $. Była to druga, po marce Toyota, najwyżej wycenia marka motoryzacyjna. Nic dziwnego, że jest to także tak wysoko pozycjonowany i podziwiany brand.

Ranking na najbardziej podziwiany brand motoryzacyjny.

Po kłopotach wizerunkowych pozycję w rankingu odbudowuje Toyota. To najwyżej notowana marka motoryzacyjna spoza Europy. To cały czas najbardziej wartościowy Brand motoryzacyjny na świecie (według rankingu Intrerbrand wartość marki szacowana jest na około 26 mld $). Lista która zawiera najbardziej podziwiany brand zbudowana przez ekspertów Forbes przedstawia się następująco:

1) Volkswagen,

2) BMW,

3) Daimler,

4) Toyota,

5) Ford,

6) Hyundai,

7) General Motors,

8) Honda,

9) Nissan,

10) Renault.

W pierwszej dziesiątce rankingu „najbardziej podziwiany brand„ znajdują się 4 marki motoryzacyjne z Europy, 2 brand’y ze Stanów zjednoczonych, 3 brand’y z Japonii oraz jeden brand koreański. Awans Hyunday’a wskazuje na rosnąca pozycję tego kraju na rynku producentów marek motoryzacyjnych. Na postrzeganie Brand’ów może mieć także wpływ ich udziały na rynkach wschodzących, takich jak Chiny, Indie, Brazylia czy Meksyk. Są to bardzo duże i chłonne rynki. Ostatnie decyzję koncernów o rozszerzaniu portfeli marek o produkty dedykowane na te rynki podkreślają jeszcze ich znaczenie w planach rozwoju marek motoryzacyjnych Każdy najbardziej podziwiany brand motoryzacyjny jest marką globalną.

0 odpowiedzi na this post
Add your comment